szaliki dziane na zamówienie
szalik tkany polska fala orły pół na ultras szachownica zęby dziany kostka quot honor odwaga flagi orzeł trzy
spotline
Oświetlenie sufitowe, kinkiety, lampy stojące, ogrodowe
1lampy.pl

Zodiak Słońca

Lwie
Słońce w Lwie

Zodiak Księżyca

Byku
Księżyc w Byku
14 stopień

Faza Księżyca

Trzecia kwadra
Trzecia kwadra
ma już 21 dni

Imieniny

Wczoraj: Franciszka Joanny
Dzisiaj: Marii Cezarego
Jutro: Rozy Apolinarego

Anglia: Niedoszła kolizja z UFO

Londyn (Anglia) – opublikowany raport śledczy brytyjskiego bezpieczeństwa lotniczego UK Airprox Board (UKAB) szczegółowo opisuje obserwację UFO przez pilota A320 w lipcu 2013 roku niedaleko lotniska Heathrow. Niezidentyfikowany obiekt pojawił się na tyle blisko maszyny, że pilot liczył się z natychmiastową kolizją i zwrócił się do drugiego pilota.

 

Raport Airprox głosi, że niedoszła kolizja powietrzna numer 2013086 miała miejsce wieczorem 19 lipca 2013 roku o 18:35, 20 kilometrów na wschód od lotniska Heathrow nad hrabstwem Berkshire. W czasie gdy drugi pilot zajęty był listą kontrolną, kapitan (niewymieniony z imienia i nazwiska w raporcie) przez lewą szybę zauważył nadlatujący ze wschodu obiekt. Jego wysokość lotu pokrywała się z wysokością A320. Przez wzgląd na jego prędkość pilot liczył się z nieuchronną kolizją i odruchowo zwrócił się do swojego drugiego pilota.

Kiedy nie doszło do oczekiwanej kolizji pilot zwrócił się do swojego kolegi z pytaniem „Czy ty to widziałeś”, a ten odpowiedział „widziałem, co takiego?”. W tym samym czasie kapitan dostrzegł odlatujący obiekt zaledwie kilka metrów nad maszyną.

Formę obiektu w raporcie pilot określił: „kształt cygara lub piłki rugby, jasno-srebrzysta, metaliczna budowa”. Śledztwo nie potwierdziło żadnych ruchów na radarze w pobliżu samolotu oznaczonego numerem A320.

Po dogłębnej analizie przypadku w której wzięto pod uwagę inne samoloty lub też balony meteorologiczne stwierdzono, że nie jest możliwe wytłumaczenie przypadku nawet kiedy przyjmie się, że było to tylko złudzenie optyczne spowodowane światłem i szybkim ruchem głowy pilota.

Stopień ryzyka wypadku Airprox sklasyfikowało jako „D”. Z 16-stu raportów kolizji lotniczych nad brytyjskim niebem w 2013 roku tylko ten jeden został zanotowany do tej klasy (klasy od A do E).

Komentuj na forum: KLIK

Polecamy